Napattiinkin sitten mukaan TK2-mitali, KP-ruusuke ja luokkavoittopokaali sekä kotimatkalla vielä tällainen kakara:

  

Eli tervetuloa kotiin, Vuk! Virallisesti likka on Ardiente Chica Lanuda. Penne on siis sijoituksessa ja vaikuttaa kyllä hirmu lupaavalta, leikkii hyvin eikä tunnu pelkäävän mitään. Autossa oli vähän matkapahoinvointia, tiedetään siis mitä harjoitellaan... Ulkona tutkii reippaasti ympäristöä, mutta tulee hyvin luokse kutsusta. Nimeään ei ihan vielä hoksaa.

Mutta ne kisat! Koe meni siis ihan yli odotusten, etenkin kun alokasluokkaa katsellessa totesin tuomarin (Rhea Pörsti-Lackman) olevan tosi tiukka ja jotenkin epätasaista linjaa vetävä. Lopulta raavittiin kuitenkin kasaan 170½ pistettä, jolla irtosi pienikokoisen AVO:n voitto ja se viimeinen ykkönen koularia varten, sekä vielä kunniapalkinto.

Paikallamakuu 9½: Oli kuulemma vähän haistellut maata. Ei tainnutkaan kukaan koira saada tästä kymppiä.

Seuraaminen 7: Ihan siedettävää kisaseuraamista, sehän se on meidän suuri ongelma ollut. Mä vaan itse mokasin, oikea ja vasen vaihtoivatkin paikkaa... En tajua, mikä juttu se oli, jo ajo-ohjeita lukiessa sekoitin suunnat!

Liikkeestä maahanmeno 0: Tässä vaiheessa olin varma, että se siitä ykkösestä sitten... Laiskimusta ei olisi yhtään niin kuumalla ilmalla huvittanut käydä maihin, sivusilmällä näin sen kuitenkin ja kolmannella käskyllä elikko painui alas.

Luoksetulo 10: Jes! Tähän olen kyllä huipputyytyväinen!

Nouto 10: Joopa joo, Nuga teki hienosti, mutta mä heitin kapulan ihan miten sattui... Tuomari sanoi, että "siitähän tuli ihan eri koira" tai muuta vastaavaa. Neiti jotenkin heräsi luoksetulossa ja fiilis muuttui täysin!

Kauko-ohjaus 10: Ihan hienot oli, ekassa istumaannousussa koira oli vähän muissa maailmoissa, joten rääkäisin käskyn enemmän tai vähemmän kummallisesti, nousikin sitten hyvin. Liikkeen jälkeen Pörsti-Lackman kommentoi jotain tyyliin "tässähän ihan innostuu, kun kerrankin näkee näin hyvää työskentelyä" - ja mä en ollut uskoa korviani, mun pieni laama!

Estehyppy 9: N taisi istua vähän hitaasti, muuten hyvä.

Kokonaisvaikutus 10: What? Ihan en kyllä kymppiä olisi iskenyt, mutta en valita! Tuomaritäti taisi tosiaan tykätä meistä.

Ja mitä tässä muuta voi olla, kuin tyytyväinen... Mä olen niin ylpeä pikkuporolaisesta.