Tämä tulee nyt vähän myöhässä, mutta mulla on ollut nyt jonkin verran muita kiireitä (seliseli - okei, myönnetään, Ilosaaressahan mä olin rokkailemassa)...

Kymenläänin kennelpiirin leiri järjestettiin siis Haminassa, Lintukodon leirikeskuksessa, joka olikin vetämättömiä takkoja lukuunottamatta oikein kiva paikka! Ja porukka tottakai oli hauskaa, kiitti kaikille. Treenit olisivat kyllä saaneet olla hieman tasokkaampia, mutta kun leirillä oli mukana ihan aloittelijoitakin, niin ymmärtäähän sen.

Agilityn parissa tehtiin lyhyttä radanpätkää, jossa eräs pieni vekki (4-5) kuitenkin tuotti mulle ongelmia.

1248190057_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Alkurata meni hyvin, Ännä haki kepit hienosti ja mäkin olin ajoissa kääntämässä neloshypyn jälkeen. Vitoselle lähdin tekemään sylkkäriä, jossa ilmeisesti mun rintamasuunta kuitenkin pysäytti koiran, joka jäi kyselemään suuntaa. Ohjaaja ehdotti toista tyyliä, joka ei kuitenkaan tuntunut oikein loogiselta meille kummallekaan. Lopuksi otettiin vaan lyhyitä pätkiä, hakien sitä vauhtia, jota ei kuitenkaan oikein saatu. Mä en yhtään tiedä mitä tekisin sen suhteen, mikään ei vaan toimi!

Jälkeenpäin puhuttiin koutsin kanssa vielä, että alussa liian nopea eteneminen näkyy kyllä epävarmuutena. Mietittiin myös, voisiko hitaus ollakin kipuilua, mihin mä en kuitenkaan haluaisi uskoa. Lihaksia se ei ainakaan arista, sen olisin kyllä todennäköisesti hieroessa huomannut, ja kovin taipuvainenhan tuo on joka suuntaan. Luustokuvauksia odotellessa...

1248190477_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Tokot menivät oikein hienosti, likka leikki ja tarjosi etenkin seuraamista aivan mallikkaasti. Otin vähän luoksetuloja, pysäytyksillä ja ilman, kaikki ihan priimaa. Pari kertaa yritti possuilla stopeissa, mihin mä en reagoinut muuten kuin palauttamalla lähtöön ja löytyihän se jämäkkyys sieltä. Pienet kontaktiharjoitukset olivat ihan kivoja, eikä niissä luonnollisesti ollut mitään probleemia. Treenailtiin vähän kaukojakin, m-s-m-tekniikkakin alkaa löytyä pitkän vahvistelun jälkeen, jees! Nyt mun täytyy vain muistaa olla etenemättä liian nopeasti.

Avoimen luokan hyppyä pitäisi päästä treenaamaan virallisella esteellä, siinä on vielä jonkin verran vahvistelemista ja debyytti siintää jo puolentoista viikon päässä, kauhistus!

- Mira & Nugspa